O autorze
Jestem dyrektorem Panelbudowlany.pl. (pierwszego spełcznościowego serwisu dla branży budowlanej). Z wykształcenia zaś prawnikiem i PR-owcem. Kiedyś marzyłam, aby zgłębiać psychikę seryjnych morderców, dzisiaj zgłębiam branżę budowlaną. Już 10 lat żyję jej problemami próbując integrować i wdrażać najnowsze narzędzia marketingowe. Pewnego dnia postanowiłam zrealizować marzenie o "własnym i pięknym domu". Poznałam czym jest proces budowy domu i na jakie problemy można się natknąć. Obiecuję, szczególnie Paniom przybliżyć niektóre rozwiązania, poinformować o tym co w budownictwie i wyposażeniu wnętrz nowego, co warto zobaczyć i gdzie być. Postaram się oczami kobiety inwestora pokazać, że budownictwo to nie tylko męski punkt widzenia. Zapraszam do lektury, a wszystkim budującym życzę wytrwałości!

Pociągiem na Euro

Ja zdecydowanie preferuję podróże samochodem, zwłaszcza z dwójką dzieci z tyłu. Z usług PKP korzystam jedynie kiedy trzeba dotrzeć do Warszawy. Dawnych podróży pociągiem z całą rodziną, walizkami, termosem i jajkiem na twardo dzisiaj sobie nie wyobrażam.

Zgodnie z wymaganiami UEFA podróż pomiędzy miastami organizującymi Mistrzostwa nie może podobno trwać dłużej niż cztery godziny.



"Inwestycje kolejowe związane z Euro 2012 pochłoną 9 mld euro" - zapowiadał w 2008 roku minister infrastruktury Cezary Grabarczyk. Pieniądze miały zostać przeznaczone m.in. na zakup nowoczesnego taboru dla PKP Intercity oraz PKP Przewozy Regionalne, a także na modernizację linii kolejowych i dworców. Dworce rzeczywiście się budują, co niezmiernie cieszy. Pozostaje wciąż kwestia taboru kolejowego, który należałoby wymienić. Dobrze, że Euro mamy w czerwcu. Turyści nie doświadczą tak dużych opóźnień, wszechogarniających "przewiewów" i innych niedogodnień, które mieliśmy okazję obserwować zimą. Żeby tylko nie zmieniono rozkładu jazdy:)



Do master planu Polskie Koleje Linowe zgłosiły 11 projektów modernizacji linii kolejowych o długości łącznej prawie tysiąca kilometrów" - informował w 2011 roku Kazimierz Peryt, szef Zespołu ds. Euro 2012 PKL SA. Prace miały objąć przede wszystkim ulepszenie połączeń pomiędzy miastami, w których odbędą się mecze mistrzostw. Po remoncie pociągi pasażerskie miały rozwinąć prędkości 160 km na godzinę, a tzw. składy z "wychylnym pudłem" nawet 200 km na godzinę. Pod warunkiem jednak, że przewoźnik zakupi wcześniej nowoczesne wagony.

Mimo całej modernizacji czasy przejazdów pociągami pomiędzy miastami pozostaną wciąż wysokie. Dotarcie z Poznania do Wrocławia zajmie kibicom ponad dwie godziny, co oznacza, że średnia prędkość pociągu wyniesie niespełna 90 kilometrów na godzinę i to po przeprowadzeniu robót na odcinku pomiędzy Wrocławiem i granicą z województwem Wielkopolskim. Uciążliwa pozostanie też droga do stolicy. Przewidywalny czas przejazdu ma wynieść aż 238 minut.O kwestii bezpieczeństwa wspominać nie będę. Wydarzenia ostatnich dni pokazują jednak, że najlepiej chyba nie jest.
Trwa ładowanie komentarzy...